Répondre

bestanden

inkneh01
male
Saisie : Standard
Voir son arbre

bestanden

Message 13 juillet 2019, 12:10

Ik dacht 7 bestanden in geneanet te hebben. Kan ze niet terugvinden. Hoe verder?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: bestanden

Message 13 juillet 2019, 12:11

Wat voor bestanden ?

inkneh01
male
Voir son arbre

Message 13 juillet 2019, 12:18

totaal.ged suurmans.ged dejonge.ged ligtzant.ged kooistraca.ged fransen.ged duitsland.ged
op 4 april 2019 ingebracht

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Message 13 juillet 2019, 12:25

Als U bij de import van iedere volgende gedcom had gekozen voor 'Gegevens toevoegen', dan zouden al de personen uit die gedcoms in Uw bestand op Geneanet staan.
Koos U echter éénmaal voor 'Gegevens vervangen', dan werd het bestand op Geneanet verwijderd en vervangen door de nieuw geïmporteerde gedcom.
Ik vermoed dat dat laatste is gebeurt, want ik zie het aantal personen dalen van 34 naar 9 en daarna stijgen naar 13 duizend.

inkneh01
male
Voir son arbre

Message 13 juillet 2019, 12:37

De familie van mijn vrouw ingebracht in bestand duitsland.ged kan ik niet vinden in geneanet.
Haar vader Albert Josef Janssen * Essen-Kray 29-1-1908 bijvoorbeeld
En ook personen in mijn andere bestanden. Ik zie ze niet.
Alle .ged bestanden opnieuw inbrengen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Message 13 juillet 2019, 17:59

Ik denk het wel, want zoals ik al aangaf, vermoed ik dat U een keer niet gekozen heeft voor 'Gegevens toevoegen', en dan overschrijft U het bestaande bestand, en verliest U dus personen.

Als U de gedcoms opnieuw gaat invoeren, dan de eerste keer kiezen voor 'Gegevens vervangen', en bij de daaropvolgende gedcoms voor 'Gegevens toevoegen'.
Mocht U over een paar weken wederom een gedcom willen toevoegen, dan ook weer kiezen voor 'Gegevens toevoegen' !

inkneh01
male
Voir son arbre

Message 14 juillet 2019, 13:19

Hartelijk dank voor zover. Denk wel dat het nu gelukt is en in orde. Vraag: een toegevoegd bestand , b.v. Suurmans.ged, als ik dat op een gegeven moment wil vernieuwen (een nieuwe versie met veel gewijzigde gegevens), hoe moet dat?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Message 14 juillet 2019, 13:26

Dat betreft een klein deel van Uw huidige bestand ?
Dat kunt U niet zonder meer vervangen zonder dubbelen te krijgen, of weer ook al de andere gedcoms opnieuw te moeten importeren.

U kunt dus niet slechts een vorige import van Suurmans.ged vervangen zonder de rest van het bestand te overschrijven.

Het is gewoon handiger om de aanvullingen en wijzigingen rechtstreeks op Geneanet zefl in te voeren. Dat voorkomt een hoop 'gerommel' met gedcoms en 'zoekraken' van personen.

inkneh01
male
Voir son arbre

Message 14 juillet 2019, 13:37

Zoiets vermoedde ik al. Bij niet al te veel aanvullingen en wijzigingen ga ik die handmatig doen.
Hartelijk dank en sluiten maar.

Répondre

Revenir à « Geneanet, technische vragen »