Répondre

Geadopteerd kind toevoegen?

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
harrybrinkman
male
Messages : 1
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
LS,

Ik kan in Geneanet wel aan een persoon een adoptie vader en/of moeder koppelen maar andersom wil me dat niet lukken. Ik zoek naar de mogelijkheid om ipv. een kind toe te voegen, een adoptiekind toe te voegen. Ik kan niet eerst een persoon aanmaken en die vervolgens een adoptievader/moeder geven want ik kan volgens mij niet een ongerelateerd persoon aanmaken toch?

Wie weet de oplossing?

Alvast bedankt,
Harry Brinkman
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10864
U gaf eigenlijk al zelf half het antwoord  ;) .

U kunt wel degelijk een 'ongerelateerd' kind aanmaken. U gaat daarvoor naar een willekeurige persoon in Uw stamboom en klikt op 'Menu' rechts in de balk. Vervolgens kiest U daar onder 'Bewerken'  voor 'Een familie aanmaken'. Daarna kunt U de gegevens van het adoptiekind invoeren. Automatisch krijgt die dan ook ouders, maar die kunt U laten voor wat ze zijn, tenzij U die weet en wilt invoeren.

Daarna kunt U het adoptiekind koppelen aan de adoptiefouders.
bdewachter
bdewachter
Messages : 8
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
"Een familie aanmaken" vind ik niet (meer) onder het Menu ?!
Ik zou een adoptiezoon willen aanmaken.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10864
Die functie staat niet in het standaard menu.

Voor die functie gaat U naar een willekeurig profiel in Uw bestand. Vervolgens klikt U op de naam van Uw stamboom links in de banner. Dan opent zich het menu waarin U die functie kunt vinden.
bdewachter
bdewachter
Messages : 8
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Dankuwel Wim, het is gelukt, maar nu is het alsof ik de vader ben, met een onbekende moeder terwijl het kind wel degelijk zijn beide ouders heeft. Het is een adoptie tussen twee volwassenen. Ik kan ook nergens de optie 'adoptie' vinden.
bdewachter
bdewachter
Messages : 8
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Ik heb intussen wel 'adoptie' als een 'gepersonaliseerd evenement' toegevoegd
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10864
Ik begrijp al wat er mis ging.
Om het correct weer te laten geven eerst de nieuwe persoon weer even losmaken van zijn 'ouders'. Daarvoor gaat U naar Uw eigen profiel, klikt U op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens op 'Partnerschap bewerken'. Daar zult U dan twee partners zien, en U klikt dan op de onbekende partner. Op het volgende scherm kunt U dan links onderin het 'kind' losmaken. Daarna kunt U dan de onbekende partner ook weer verwijderen.

Om de nieuwe persoon te 'koppelen' aan adoptiefouders gaat U naar zijn profiel. Daar klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en kiezen voor 'Persoon bewerken'. Dan klikken op 'Een relatie toevoegen' en selecteren welke relatie U wilt invoeren. Dan de namen van die relatie invoeren en klikken op 'Verbinden' achter de namen. Vervolgens afsluiten met 'Bevestigen'.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10864
Adoptie bij 'Gepersonaliseerd evenement' weer verwijderen ;) .
bdewachter
bdewachter
Messages : 8
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Thx. Problem solved.
bcraen
bcraen
Messages : 15
Saisie : Standard
Navigation : Fiche
Voir son arbre
wimdeckers a écrit : 25 mars 2017, 19:04 U gaf eigenlijk al zelf half het antwoord  ;) .

U kunt wel degelijk een 'ongerelateerd' kind aanmaken. U gaat daarvoor naar een willekeurige persoon in Uw stamboom en klikt op 'Menu' rechts in de balk. Vervolgens kiest U daar onder 'Bewerken'  voor 'Een familie aanmaken'. Daarna kunt U de gegevens van het adoptiekind invoeren. Automatisch krijgt die dan ook ouders, maar die kunt U laten voor wat ze zijn, tenzij U die weet en wilt invoeren.

Daarna kunt U het adoptiekind koppelen aan de adoptiefouders.
Geacte, Ik deed zoals je schrijft, naar een willekeurig persoon en dan naar 'bewerken' . Dan is ' een familie aanmaken' niet te vinden... Waar vind ik het dan wel?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10864
Hadden ze pas geleden die optie daar toegevoegd, en nu al weer verwijderd.

Dan even naar een willekeurig profiel en klikken op de naam van de stamboom links in de banner. Er opent zich dan een groot menu, waarin U onder 'Bewerken' kunt klikken op 'Een familie aanmaken'.
Répondre

Revenir à « Geneanet : technische vragen »