Répondre

verwijderde personen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
arieman
male
Messages : 6
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre

verwijderde personen

Message par arieman »

Hallo,
Ik heb veel personen verwijdert maar het aantal personen blijft gelijk, daar verandert niets. En ik heb nu heel veel als familienaam en voornaam, vraagtekens staan. Hoe krijg ik die allemaal verwijdert?
Groet Arie en dank voor u genomen moeite
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
Die vraagtekens ontstaan als U personen waaraan nog kinderen zijn gekoppeld verwijderd. De persoon verwijderd U weliswaar, maar het systeem maakt dan gelijk een onbekende ouder ? ? aan. Iedereen heeft immers twee genetische ouders. Dat is ook gelijk de reden waarom het aantal personen gelijk blijft, want U verwijderd iemand, en die wordt gelijk vervangen door een onbekende iemand.

Als U personen wilt verwijderen waaraan nog kinderen zijn gekoppeld, dan eerst die kinderen ontkoppelen.
Daarvoor naar het profiel van een van de ouders gaan, daar klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Partnerschap bewerken'. Links onderin het invoerscherm kunt U dan de kinderen losmaken. Daarna kunt U de ouders een voor een verwijderen.

Handig is het om nu al die inmiddels onbekende ouders te verwijderen, want anders krijgt U later weer 'problemen'' bij het koppelen van ouders aan de kinderen waaraan die onbekende ? ? staan gekoppeld. Vaak wordt over het hoofd gezien dat de ouders als ? ? staan ingevuld, en dan kunnen er dus geen ouders aan dat kind worden toegevoegd, want dat kind is daar al in voorzien.
Op een willekeurig profiel gaan staan en dan in beide invoerveldjes rechts in de banner een ? invoeren en op 'Enter' klikken. Er verschijnt dan (steeds) een lijst met personen ? ?. Als beide ouders als ? ? staan vermeld, dan klikken op een van hen, hen ontdoen van de kinderen, en dan de personen ? ? verwijderen.

Mocht U eens persoonlijk vragen willen stellen : op vrijdag 13 maart 2020 is er een voorouderspreekuur, georganiseerd door de NGV, van 14.00 tot 16.00 uur in het Westfries Archief te Hoorn, alwaar ik mede aanwezig zal zijn om vragen van Geneanetgebruikers te beantwoorden
.
arieman
male
Messages : 6
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Hallo Moderator,
Dank voor u antwoord over de vraagtekens. Alleen heb ik het zo gedaan als aangegeven in uw verhaal maar de vraagtekens blijven. Ook kan ik een vraagteken niet bewerken door er een naam aan te geven. Het vraagteken blijft bestaan. Ook in het aantal ingevoerde nieuwe personen, blijft het aantal personen stijgen. Ik heb nadat ik dacht alle personen verwijdert te hebben en er ongeveer 50 nieuw heb ingebracht staat de teller op 595 personen. En ik heb nu een kleine 500 vraagteken personen. Dat is toch erg jammer. Is daar niets aan te doen?
Groet Arie
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
Als ik het even snel bekijk, dan heeft U blijkbaar steeds één van de onbekende ouders verwijderd, en niet beide.

Als U op een profiel staat, dan in beide invoerveldjes rechts in de banner een ? invoeren, en op 'Enter' klikken. Er verschijnt dan een 'lijst' met alle personen ??, en geen daarvan staat gekoppeld aan een andere persoon. Als U op één van die personen klikt, dan komt U op het profiel van die persoon of in de boomstructuur (met slechts één persoon). Dan klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en kiezen voor 'Persoon bewerken'. Links onderin het daaropvolgende invoerscherm kunt U dan klikken op 'Persoon verwijderen'. Daarna klikken op 'OK' en U komt terug ergens in Uw stamboom.

Vervolgens herhaalt U dat voor elke persoon ?? afzonderlijk opnieuw.

Personen met ?? kunt U overigens wel degelijk voorzien van namen en data. maar is in dit geval niet relevant, omdat het om allemaal losse enkele personen gaat. Daar namen in gaan voeren heeft geen enkel nut.
arieman
male
Messages : 6
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Hallo Modulator,
Het is toch jammer dat na een hele middag de vraagtekens op de door u aangegeven manier bewerkt te hebben , deze er nog gewoon instaan. Van mij mogen jullie de hele site wissen zodat ik vrij van vraagtekens mijn gegevens opnieuw in kan voeren. Nu heb ik een dikke 540 personen er in zitten die geen deel maken van mijn invoer. Ik ben nu Premium lid en heb niets aan mijn site.
Dank voor u moeite.
Arie
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
Nou, de hele site verwijderen gaat wat ver, want de andere 1.3 miljoen gebruikers zullen daar niet echt blij mee zijn.

Ik vraag me ook af wat U doet, want als U gewoon dit letterlijk opvolgt, dan komen er zeker geen personen bij :

Als U op een profiel staat, dan in beide invoerveldjes rechts in de banner een ? invoeren, en op 'Enter' klikken. Er verschijnt dan een 'lijst' met alle personen ??, en geen daarvan staat gekoppeld aan een andere persoon. Als U op één van die personen klikt, dan komt U op het profiel van die persoon of in de boomstructuur (met slechts één persoon). Dan klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en kiezen voor 'Persoon bewerken'. Links onderin het daaropvolgende invoerscherm kunt U dan klikken op 'Persoon verwijderen'. Daarna klikken op 'OK' en U komt terug ergens in Uw stamboom.

Vervolgens herhaalt U dat voor elke persoon ?? afzonderlijk opnieuw.
arieman
male
Messages : 6
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Ik bedoel ook zeker niet het hele Geneanet. Ik bedoel de ruimte dit ik van u huur. Vervolgen heb ik ekzakt gedaan wat u opgaf en nu ook weer aangeef in schuin gedrukte tekst. Maar dat heeft geen resultaat. Vandaar mijn vraag of u de door mij gehuurde ruimte niet in zijn geheel kan wissen, zodat ik nieuw kan starten. Als daar kosten aan verbonden zijn hoor ik die graag.
Groet Arie
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
Uw bestand is inmiddels geschoond, en alle personen ?? zijn verwijderd.

U kunt dus weer gewoon door werken, maar zodra er een persoon ?? opduikt, even goed nadenken over hoe U dat heeft gedaan, want ergens gaat er iets fout.
arieman
male
Messages : 6
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Nou wat ben ik blij ik zat het net te mailen. Wat een feest voor mij en mijn hartelijke dank. Ik ga zeker opletten nu, heb een hoop geleerd.
Hartelijk dank en de Groetjes van Arie
guco44
male
Messages : 14
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre

Re: verwijderde personen

Message par guco44 »

Hallo moderator,
Wat ik vervelend vind, is dat je bij onderstaand vb ook automatisch ? krijgt als ouders

Je hebt dus vader en moeder en hun kinderen, en als er bijv 1 van deze kinderen huwt en er is een oom (broer vader) getuige die je uiteraard mee wil inbrengen dan komen er automatisch ? ouders bij vader en oom
Dan moet je telkens dingen gaan ontkoppelen waar je eigenlijk niet om gevraagd hebt...

Wsl niets aan te verhelpen?
Thanks
Gunter
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
U kunt ook gewoon die oom al eerder op zijn plek plaatsen, dan heeft u dat probleem niet.
guco44
male
Messages : 14
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre

Re: verwijderde personen

Message par guco44 »

Wim,
Hoe kan ik die oom al eerder op zijn plek plaatsen?

Op hwlsakte van kind van Jan Janssen staat bijv als getuige of ook aanwezig oom Piet Janssen
En de ouders van Jan ken/weet je nog niet, dan ga je toch via Jan en dan broer/zus toevoegen
Dan geeft het systeem automatisch als ouders van Jan en Piet "??"
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
Als u die ouders niet kent, dan kunt u die ?? later gewoon vervangen door de namen van de ouders. Komt u er achter dat de ouders al in uw bestand staan, dan verwijdert u op dat moment die ouders ?? en koppelt u de persoon aan de al bestaande ouders.
We gaan het hier niet moeilijker maken, dan het werkelijk is.

Overigens graag volgende keer een nieuw onderwerp aanmaken, want u stelt nu een totaal andere vraag in een totaal ander onderwerp, en wij houden van een duidelijk leesbaar forum.
erwinceriez
male
Messages : 2
Saisie : Standard
Navigation : Arbre
Voir son arbre
Ik heb hetzelfde probleem, krijg die losse personen ?,? niet weg, ook niet met bovenstaande procedure. Wat doen we verkeerd?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10962
Geen idee, maar om personen ?? te verwijderen mogen er op dat moment géén kinderen aan hen gekoppeld zijn.

Tevens kunt u onbekende ouders niet verwijderen als er wel een andere ouder van een kind bekend is. Een ieder heeft immers twee genetische ouders, en het systeem vult die dan automatisch weer aan.
Répondre

Revenir à « Geneanet : technische vragen »