Répondre

Toevoegen nieuwe ouder

ireneatel
ireneatel
Saisie : Standard
Voir son arbre
Ik ben hier nieuw. Ik probeer mijn overgrootvader te koppelen aan mijn grootvader. Mijn grootvader heeft een profiel, maar mijn overgrootvader niet. Als ik de gegevens van mijn grootvader heb in gevoerd en ik klik op 'verbinden' dan gebeurt er niets of ik moet een link aangeven wat meestal resulteert in een lus. Hoe kan ik mijn grootvader toevoegen?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U gaat naar het profiel van Uw overgrootvader en klikt vervolgens op 'Bewerken' in de menubalk. Vervolgens kiezen voor 'Kind toevoegen'. Let dan even op of links bovenin het invoerscherm ook de naam van de overgrootmoeder onder de naam van de overgrootvader staat vermeld. Mocht zij nog niet zijn in gevoerd, dan hoeft U daar verder niet op te letten.
Dan alleen de achter- en voornamen en het geslacht invoeren van Uw grootvader en op 'Bevestigen' klikken. Er volgt dan een melding van het systeem met daarbij een lijstje namen van personen met de zelfde naam. Daar de juiste persoon uit selecteren door er op te klikken, en vervolgens klikken op 'Verbinden' onder in het scherm.

Als ouders al bestaan, dan is het handiger om de kinderen vanuit die ouders te koppelen, dus middels 'Kind toevoegen'.

ireneatel
ireneatel
Voir son arbre
Bedankt. Ik begrijp hoe ik het kind (grootvader) kan toevoegen aan vader (overgrootvader). Maar in mijn situatie voeg ik de vader (heeft nog geen profiel) toe aan het kind.

ireneatel
ireneatel
Voir son arbre
En aangezien ik alle andere voorouders ook wil toevoegen is het sneller als ik uit mijn Aldfaer-bestand de personen verwijder die al in Geneanet zijn verwerkt. De rest kan ik dan met een Gedcom-bestand overzetten.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat is nog eenvoudiger : kiezen voor 'Bewerken' in de menubalk, en dan voor 'Ouders toevoegen'. De data van de ouders invoeren en onderin het scherm op 'Bevestigen' klikken.

Aan 'Verbinden' heeft U op dat moment niets, want er zijn op dat moment nog geen ouders om aan te verbinden.

Répondre

Revenir à « Geneanet, technische vragen »