Répondre

"disabled GeneaNet Inbox"

vanderhall
vanderhall
Saisie : Geneweb
Voir son arbre
Ik ontvang een mail van 'xxxxx@geneanet.org' , nooit eerder gezien en ik hoop dat het geen spam o.i.d. is, met de melding dat
". ...........You or the sender have disabled their Geneanet Inbox so you receive this message in your personal email box...."
Wat is er aan de hand? Ik heb aan mijn kant niets in GeneaNet veranderd c.q. aangepast.

bij voorbaat dank voor Uw reactie en met groet!

Robert van der Hall

[e-mailadres gewijzigd, want ook Geneanet wil geen (extra) spam ontvangen]

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Een dergelijke melding volgt bijvoorbeeld als U een andere gebruiker een bericht stuurt via de interne mailbox van Geneanet, en de andere gebruiker heeft die niet geactiveerd. Aan zijn/haar kant wordt dat bericht dan verder gestuurd via normale e-mail. Zijn/haar antwoord via e-mail wordt dan weer doorgestuurd naar Uw mailbox op Geneanet.

Staat er ergens iets in het bericht dat lijkt op een naam van een account ?

Wilt U overigens geen e-mailadressen plaatsen in openbare berichten. Dat dus juist ter voorkoming van spam. Indien U iemand iets meer private aard wilt melden, dan kunt U dat doen via de interne mailbox van Geneanet, dus ook meldingen die die betrekking hebben op e-mailadressen.

vanderhall
vanderhall
Voir son arbre
Dank voor de snelle reactie,

met excuus ik was wellicht niet geheel duidelijk: in dit geval ben ik de ontvanger en gebuikte tot nu toe geregeld mijn mailbox zonder enig probleem.
met groet!
Robert van der Hall

vanderhall
vanderhall
Voir son arbre
aanvullend: de afzender is Mxxx Pxxxx (mpxxxx) in Australie
gr! RH

[gebruikersnaam en account aangepast]

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
De mailbox van die gebruiker is inderdaad niet geactiveerd, en gezien het bericht van Australië afkomstig is, is het ook niet vreemd dat hij in het Engels is.

De e-mail kunt U in dit geval gerust openen en beantwoorden.

herwig1960
herwig1960
Saisie : Standard
Voir son arbre
Ik kreeg gisteren een vergelijkbare melding dat mijn interne mailbox niet geactiveerd is. Maar hoe activeer ik die dan? Het trefwoord 'interne mailbox' bij hulp ingeven geeft geen resultaat. Alvast bedankt voor het antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Herwig

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U kunt de interne mailbox op Geneanet hier in- of uitschakelen : https://nl.geneanet.org/mon_compte/?view=config

Als Uw eigen interne mailbox op Geneanet is ingeschakeld, en U krijgt deze melding, dan heeft de gebruiker aan wie U een bericht wilt sturen de interne mailbox op Geneanet niet ingeschakeld.
Het bericht dat U stuurt, wordt dan doorgestuurd naar het e-mailadres van de andere gebruiker. Een eventueel antwoord ontvangt U dan ook via e-mail, en via de server van Geneanet.

herwig1960
herwig1960
Saisie : Standard
Voir son arbre
Dankjewel voor de snelle reactie. Ik merk dat mijn interne mailbox geactiveerd staat. Het ligt dus niet bij mij (ik dacht al) maar bij de verzender van het bericht.
Groetjes,
Herwig

Répondre

Revenir à « Geneanet, technische vragen »