Répondre

geslacht wijzigen

epee
epee
Saisie : Standard
Voir son arbre

geslacht wijzigen

Message 25 décembre 2014, 09:33

Hoe kan ik het geslacht wijzigen van een gehuwde persoon? De systeem meldt dat dit onmogelijk is. Loskoppelen en wijjzigen werkt niet in dit geval. Cfr dezelfde problematiek aangesneden in 2013.
Prettige Kerst.
Eric

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Kunt U aangeven om wie het gaat, zodat ik kan kijken hoe die tak is opgebouwd ?

epee
epee
Voir son arbre
Kan ik niet gezien ik het nog niet heb voorgehad. Het was op vraag van een andere Geneanetgebruiker dat ik zelf aan het zoeken ben en vastgesteld heb dat dit inderdaad een probleem is dat ik veronderstelde te zijn opgelost in de nieuwe versie van Geneanet. Het gaat dus niet om een specifiek geval. In geen enkel geval kan het geslacht van een gehuwde worden gewijzigd.
Mvg
Eric

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Zonder specifiek geval kan ik niet bedenken hoe dat op te lossen, omdat niet elk geval hetzelfde is. Maar er zijn dus wel mogelijkheden tot aanpassing.

epee
epee
Voir son arbre
Welke zijn de mogelijkheden? Waar kan ik de functie vinden die dat toelaat?
Dank bij voorbaat.

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Voir son arbre
Hallo Eric,
Hierbij moet ik u meedelen dat dit 'technische' probleem (bij u of bij een kennis) maar op te lossen is door GNN zelf.  Niet zo moeilijk zelfs, maar kan maar door iemand die de 'geheime code' van uw account kent... Een aantal collega's en ikzelf die hier graag vragen beantwoorden kennen uiteraard die codes niet!!! Dus : nog even wachten 'tot na de feesten' met uw vraag.
Anders is het natuurlijk gesteld als hier een niet-hetero ofte holibirelatie wordt bedoeld; daar is wel een optie voor.  mvg en nog een fijne feestweek toegewenst, Greta

ocorinne
female
Voir son arbre
Beste,

Bij het invoeren van Hendrik De Munck (1881 - 1962) in mijn stamboom via Geneanet heb ik een fout gemaakt. Hendrik De Munck is een man en werd als vrouw ingevoerd. Hendrik De Munck is de echtgenoot van Anna Catharina Teckmans. Als ik de fout wil rechtzetten geeft Geneanet het volgende aan: 'Echec de modification. Kan het geslacht van een gehuwd persoon niet veranderen.'
Dank bij voorbaat voor uw hulp.

Corinne

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
In Uw geval is het vrij eenvoudig, omdat U alleen Hendrik hoeft aan te passen en zijn ouders niet zijn vermeld.

Allereerst ontkoppeld U Hendrik van zijn familie. Daarna verwijderd U hem in zijn geheel. Vervolgens kunt U via Anna Catharina weer een partner voor haar aanmaken, namelijk Hendrik.
Als Hendrik en Anna Catharina weer in de echt zijn verheven, dan kunt U Hendrik weer aan zijn kinderen koppelen.

ocorinne
female
Voir son arbre
Bedankt.
Correctie is uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,
Corinne

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ik heb graag met U meegedacht  :D !

unifil82
unifil82
Voir son arbre
Beste,

maar nu het probleem van een homo huwelijk, wettelijk erkend in Nederland maar in dit programma niet uit te voeren.

Mvg Leo

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U kunt dat invoeren onder huwelijken beheren (zie bijlage).
Pièces jointes
homohuwelijk.JPG

unifil82
unifil82
Voir son arbre
Hartelijke dank

sauvillers
sauvillers
Saisie : Geneweb
Voir son arbre
Hoe kan ik in het nieuwe inbrengsysteem twee mannen inbrengen als wettelijk gehuwd ? (ze zijn ingebracht als mannelijk en vrouwelijk MAAR ik kan het geslacht niet aanpassen.
Dank

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat klopt. Er mist in de 'nieuwe' invoermodus nog steeds een knopje om dat te kunnen doen.

U zult daarvoor even de invoermodus naar de niet grafische modus moeten omzetten. Daar kunt U dan een vinkje plaatsen om de aanpassing te kunnen doen. Ik meen op het schermpje voor partners.

Répondre

Revenir à « Geneanet, technische vragen »