Répondre

Bulkwijzigingen

mon1
mon1
Dzwaan,

Wanneer vragen gesteld worden zonder ingelogd te zijn (hierbovenaan in de smalle band "aanmelden") en zonder minstens de pseudo te vermelden in het bericht (en in jouw geval voorbeelden te geven) is het onmogelijk te antwoorden.
We zien zelfs niet op welke manier je invoert...

Sorry, hoor

Mvg

Mon
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

dickduck
dickduck
Saisie : Geneweb
Voir son arbre
Ik was ingelogd ten tijde van dit bericht. Als ik bij het forum mijn accountnaam (dickduck) invul krijg ik een foutmelding (gereserveerde naam); vandaar dat ik maar gekozen heb voor mijn naam. Ik voer alle mutaties in Geneanet al jaren handmatig in via het uitgebreide invoerscherm. In een aantal gevallen heb ik een tikfout gemaakt in het woord "Nederland" waardoor een aantal records als landnaam "Nedereland" hebben. Ik kan dit natuurlijk handmatig wijzigen, maar als er een snellere manier is - graag!
Hoop dat e.e.a. nui duidelijker is.

mon1
mon1
Re-"dickduck",

Nu ben je ingelogd (met "dickduck") en verschijnen je gegevens naast je bericht.
Dat maakt het ons heel wat gemakkelijker.

Er is ook nog Nedeerland, Nederland*, Nederlanf, Nederlanmd en het reeds gekende Nedereland te vinden.
Wat je noemt in "bulk" is niet mogelijk...

Ik zie enkel deze oplossing :
Ga naar : http://my.geneanet.org/arbre/options.ph ... ption=menu
Kies de eerste optie...
Dan krijg je op het welkomscherm een "gevorderde zoekopdracht" erbij.
Probeer eens door achtereenvolgend die verkeerde plaatsnamen in te vullen zonder verdere detaillering.
Je krijgt dan een lijst ; op basis daarvan kun je gemakkelijker de persoonspagina's met fout vinden.

Een ingewikkelde manier voor gevorderden zou zijn > volledige stamboom saven in gedcom, die .ged file als .txt openen in notepad of wordpad en dan selecteren en wijzigen.
Daarna terug de extentie wijzigen in .ged en re-importeren op Geneanet. Maar dit is een zeer delikate operatie en wellicht zal via gedcom ook "data" de mist ingaan.
(je bent VIP-lid, dus kun je, mocht het fout, gaan toch steeds een voorgaande versie restaureren)

Mvg

Mon

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

mon1
mon1
Re-"dickduck",

Ik zie dat je die "gevorderde zoekopdracht" al gevonden hebt...
Hou je dan liefst aan die oplossing.

Mvg

Mon

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

dickduck
dickduck
Saisie : Geneweb
Voir son arbre
Mon,
Bedankt voor deze reactie(s).
Ik ga er mee aan de slag. Ik kom er verder wel uit.
't is effe werk, maar dan heb je ook wat !

Répondre

Revenir à « Geneanet, technische vragen »