Répondre

Verdwijning

gerdavegt
gerdavegt
Saisie : Geneweb
Voir son arbre

Verdwijning

Message 07 février 2011, 23:48

Ik heb jaren, ja, jaren geleden mijn Gedcom-bestand SNEL aan GeneaNet aangeleverd en kon daarna de door mij ingeleverde gegevens terugvinden via de zoekfunctie naar de familienaam SNEL op de website van GeneaNet.
Helaas, sedert enkele jaren zijn door mij ingeleverde gegevens niet meer aanwezig en dus niet meer te vinden/raadpleegbaar. Ik snap niet dat zoiets heeft kunnen gebeuren. Hoe kan dit zo maar? Om zeker te zijn dat zoiets me niet nog een keer gaat overkomen heb ik eigenlijk helemaal geen zin om nu weer opnieuw een Gedcom-bestand te moeten opsturen.
Ik vraag me af: kan iemand anders mijn gegevens hebben laten verdwijnen of opdracht daartoe hebben gegeven?
Ik heb nog gezocht naar een mogelijkheid om naar de leiding van GeneaNet  een bericht te sturen over deze aangelegenheid maar kon nergens vinden hoe dat zou moeten?

mon1
mon1

Re : Verdwijning

Message 08 février 2011, 09:57

Beste,

We kijken dit na en houden je op de hoogte.

Mvg

Mon
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

mon1
mon1

Message 08 février 2011, 11:04

Re-

In Parijs begrijpen ze het ook niet, hoor.
Ze verontschuldigen zich duizendmaal vanwege dit ongemak.
De historiek is ook verdwenen ; alleen de wolk van familienamen staat nog op je contactpagina.
Is je emailadres nog juist?
Hoe lang is de stamboom buiten gebruik gebleven? (gewoon om een idee te hebben...)

Het betere nieuws :
-alles is terug gereactiveerd
-je mag een nieuw volledig gedcombestand zenden via : http://my.geneanet.org/arbre/
-de manier van verzenden is wat gewijzigd en er worden wat bijkomende vragen betreffende de configuratie der tijdgenoten gesteld ; maar het zal wel lukken

Succes en laat a.u.b. iets weten...

Mvg

Mon

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

gerdavegt
gerdavegt
Saisie : Geneweb
Voir son arbre

Message 11 février 2011, 22:38

Beste Mon,

Je raadt mij aan een nieuw GedCom bestand SNEL aan te leveren. Daar was ik al bang voor dat jullie me dat zouden aanraden. Ik moet daar eens goed over nadenken, want zo makkelijk vind ik dat nu niet.

Mij is verder nog opgevallen dat in het door Johannes Snel (jsnel) aangeleverde GedCom-bestand, en dus in de bij hem geplaatste gegevens zeer specifieke gegevens die ik had aangeleverd nu vermeld staan. Bovendien staan in zijn gegevens heel veel persoonsnamen met de aanhangende gegevens dubbel vermeld.
Ik heb de heer Snel al een e-mail gestuurd dat het mij nogal bevreemdt dat hij gegevens die ik heb aangeleverd nu zonder mijn toestemming kennelijk heeft gebruikt, waarbij hij geen bron heeft vermeld, laat staan met mij daarover in contact is geweest.

Als door jullie fouten zijn gemaakt, of als de heer Johannes Snel zo maar mijn gegevens heeft kunnen "inpikken" is er iets falikant fout gegaan. M.i. zouden jullie dat moeten herstellen.

Wanneer ik antwoord of bericht terug heb gekregen van de heer Johannes zal ik weer contact met jullie opnemen.

Groetend, Gerda Vegt

mon1
mon1

Message 12 février 2011, 09:27

Dag Gerda,

Ten eerste zou ik willen benadrukken dat ik niets met GeneaNet te maken heb en gewoon "hulp" probeer te bieden op dit forum.

Verder zijn we nu mijlen ver verwijderd van je oorspronkelijke vraagstelling, waaraan door GNN voldaan werd. (je stamboom is terug geactiveeerd)
Ook is het helemaal niet bewezen hoe en waarom je oorspronkelijke stamboom zomaar kon verdwijnen...
Dus...fouten en...herstellen...zijn hier eerder misplaatst.

Verder blijkt er nu een heel andere vraag op te duiken, in hoofde van een familieprobleem, waarin ik geenszins kan of wil stelling nemen.
Gelieve de zaak dus verder te regelen in samenspraak met de Heer Snel.
Jouw gegevens zijn (volgens je eerste boodschap) reeds jaren niet meer aanwezig op GeneaNet...
En die zouden dus overgenomen zijn door "jsnel"...
Ook jaren geleden, dus...
Want men kan niet overnemen wat er niet meer is...
Dan vraag ik mij af waarom nu opeens, na al die jaren deze zaak opduikt, in deze vorm...

Mvg

Mon

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever

Répondre

Revenir à « Geneanet, technische vragen »