Répondre

Hulp bij rechtzetten vergissing

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Messages : 130
Saisie : Standard
Navigation : Fiche
Voir son arbre
Allen,
Wie kan mij helpen ???
Ik heb enige jaren geleden alle takken van de stamboom gekoppeld aan een voorlopige stamvader en dit om een mooie afdruk te kunnen maken. Ik weet het dit was een grote vergissing.
Ik stel nu vast dat dit niet de oplossing was aangezien ik een aantal generaties teruggevonden heb die nog niet voorkomen.
Hoe kan ik het ten onrechte ingebrachte gezin (voorlopige stamvader en voorlopige stammoeder) verwijderen zonder dat ik alle onderliggende takken van de stamboom verlies (ongeveer 1500 personen) inclusief de er aan gekoppelde media ?

Hartelijk dank voor de medewerking om mijn stommiteit te helpen oplossen.

Henk
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10964
Eerst al de kinderen losmaken van de stamouders via 'Partnerschap bewerken', en dan de stamouders eventueel verwijderen via 'Persoon bewerken'.

Alleen de personen die u verwijderd worden verwijderd. De rest blijft gewoon in uw bestand bestaan.
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Messages : 130
Saisie : Standard
Navigation : Fiche
Voir son arbre
Beste,

Via Partnerschap bewerken kom ik op volgend scherm :
Knipsel.JPG
Hoe kan ik hier deze kinderen losmaken ?

Henk
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10964
Probeer eens de grafische invoermodus. Dat werkt hier en daar een stuk makkelijker, in mijn ogen.
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Messages : 130
Saisie : Standard
Navigation : Fiche
Voir son arbre
???????????

Dat is weer iets nieuws. Hoe doe ik dat ?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10964
Even klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en dan kiezen voor 'Instellingen', en 'Andere instellingen'. Dan de invulmodus op 'Grafisch' instellen en bevestigen.

Mocht het niet bevallen, dan kunt u het daar ook weer terugzetten naar 'Niet grafisch'.
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Messages : 130
Saisie : Standard
Navigation : Fiche
Voir son arbre
Hartelijk dank. Ik ben erin geslaagd maar ik vrees dat er nu wel enkele dubbels voorkomen..... maar dat lossen we later wel eens op :D
Ik ben al tevreden dat ik de stommiteit van vroeger kon oplossen met uw hulp.

Henk
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Messages : 10964
Om dubbele personen wat makkelijker te kunnen vinden, op een willekeurig profiel even klikken op een van de invoerveldjes rechts in de banner. Dan kiezen voor de lijst met alle namen in uw stamboom. Er verschijnt dan een alfabetische lijst waarin meestal snel gezien wordt wie er dubbel in staan.
vlaanderen1302
vlaanderen1302
Messages : 130
Saisie : Standard
Navigation : Fiche
Voir son arbre
Nogmaals bedankt.
reeds een aantal dubbele personen verwijderd :D
Répondre

Revenir à « Geneanet : technische vragen »