Build Your Family Tree, Share Your Family History and Improve Your Genealogy Research

Geneanet

Sign In

Forgot username or password

Search :
Advanced Search

Forums - Surnames - TEURLINCKX

Author Topic: Nieuwe Teulings stamboom /New Teulings Family Tree  (Read 905 times)
abcdef1

Family Tree
GeneWeb

« on: 18 July 2008, 00:48:33 »

Welkom,

ik ben bezig om een omvangrijke Teulings-stamboom beetje bij beetje naar geneanet over te brengen. Wie meer wil weten dan nu op Geneanet staat, laat het mij even weten.

Let op: de volgende afwijkende conventies worden in deze database aangehouden:

* familienaam Teulings: de familienaam Teulings kent vele varianten, meer naarmate men verder teruggaat in de tijd. Om het zoeken te vergemakkelijken worden de voorvaders in mannelijke lijn vermeld als Teulings (met daarna de naam/namen waaronder zij in archieven en registers voorkomen). Zou ik dit niet doen dan kom je met de beperkte zoekfunctie van Geneanet niet bij de oudere generaties Teulings terecht. Historisch is dit dus op het eerste gezicht onjuist, maar de toegankelijkheid van de database wordt er sterk door verbeterd. Datzelfde geldt voor het volgende:

*voornamen: in deze database worden primair NIET de doopnamen weergegeven, of de voornamen zoals ze in archieven en registers voorkomen, die namen veschijnen eerst op een tweede, derde regel in het persoonsregister. Wat U ziet is de gestandaardiseerde voornaam Peter ipv Petrus of Pieter; Jan ipv Joannes of Johannes of Hannes of Jean; Anton ipv Tonis of Teun of Tinus.
Als er archivale zekerheid is (uit primaire bronnen) over de identiteit van de vader en'of  grootvader dan worden deze met hun standaardnaam toegevoegd. Petrus zoon van Johannes, zoon van Antonius wordt Peter Jan Anton.

WELCOME,
I am working a few hours every day to transfer my genealogy database to Geneanet. I do this bit by bit, and not by Gedcom, because I want to check and edit every item once more, before I publicize this on the internet.
If you waould like to have information about the Teulings Clan noot yet published, please send me an email.

Database conventions:

* FAMILY NAME: There are numerous variations of the family, over a hundred by now,  some of them would be impossible to recognize as members of the Teulings Clan. I use a data mining technique to handle all these varations. Each person who is a direct male linear ancestor or descendant of a Teulings receives in this database first the [serach name] Teulings, followed on line two or three with the name as recorded in registers, deeds, or archives (primary sources). This improves searchability.

* GIVEN NAME: Given names have been transferred by me first into a  [search name]: Joannes/Johannes/Hannes/Jean etc becomes Jan; or Leonardus, Leon, Leo, Leunis, Lonis, etc.  Most of the time I follow Huizinga (1998) but in may cases I had to use other specialized dictionaries for the Flemish and Brabant region.
If in this database a second (or third) given name has been entered, then read the second name as the standardized name of the father and grandfather. These names will be added if I have archival data available from primary sources about the identitiy of the father and grandfather. This also improves searchability and even more important, consistency in database management.

Ad Teulings

De naam Teurlings/Teurlincx is een van de vele varianten op de naam Teulings, in dit geval een verbastering op Teulings die ontstond in de omgeving van Turnhout, daarna door de toevoeging van een r in de naam, in een streek waar de naam Teerlinck/Teirlinck (de teerling is geworpen) al wel bekend was, maar die van Teulings niet.

Ad Teulings